Saturday, May 2, 2009

keluhan hati seorang lelaki

hanya beberapa jam selepas berjumpa dengan si dia .. hatiku terdetik * adakah dia gembira bersama denganku? haizz.. merepek ke ?

oh God. please help me with this. kepala ini keserabutan. jadi mesti mencoret sesuatu. soalan:


1. kenapa saya tidak boleh bahagia seperti LELAKI-LELAKI lain?
2. kenapa saya yang mesti terluka?
3. kenapa mesti saya yang menghadapi semua dugaan ini?
4. kenapa saya susah nak dapatkan seorang GIRLFRIEND yang boleh memahami saya?
5. kenapa wanita yang saya jumpa mengaku mereka sayangkan saya tetapi tidak tahu menjaga hati saya?
6. kenapa susah sangat seorang WANITA itu, menjaga perasaan seorang LELAKI seperti saya?

oh~saya tidak minta banyak, saya cuma ingin kan seorang wanita yang fahami diri saya yang terlalu sensitive dan kuat cemburu. saya tidak minta dia untuk ada 24/7 dengan saya. saya cuma ingin dia ada jika saya perlukan seseorang. saya sudah penat. selalu ini yang bermain di fikiran. "maybe i don't deserve someone special"

ya Allah. tuhan itu adil. Dia menguji hambaNya mengikut kemampuan hambaNya. mungkin Dia tahu, saya mampu hadapi semua ini. "bantulah aku ya Allah. tabahkan lah hatiku ini."

Bila hatimu hancur dan terluka, menangislah, luahkan rasa luka yang terpendam, namun jangan di simpan luka yang pedih itu terlalu lama. kelak ia membusuk dan bernanah, kamu sendiri yang bakal menanggung derita yang tiada berkesudahan. Menangislah dan senyumlah. bangkitlah dari kesedihan dan ubatilah hatimu dengan mengingati Allah. Ingat, dunia ini penjara yang terindah bagi orang-orang yang beriman. Hidup di dunia sekejap sahaja, paling lama 80 tahun, tapi nun kat akhirat sana, kita kekal selamanya...so pilih, nak susah sekejap kat dunia or nak susah selamanya di akhirat? semuanya di tangan kita.

9 comments:

aku adalah insan.. said...

jgn dikesali dgn apa yg terjadi dlm hidup mu...aku yakin dan pasti...kau akan ditemukan dgn sebuah cinta yang ikhlas dan yg pastinya indah....yg diberikan oleh DIA yang maha penyayang...

me,linda said...
This comment has been removed by the author.
me,linda said...

aik..nape bersedih?bukan anda sdg bahgia?
hurmmm

Anonymous said...

si peruz ni mengade2. hati tisu. hahhaha

n0rbalkish said...

aah!!! t0l2... peruz hati tisu! aumm~ =)

Ahmad Fairuz said...

ewah2 . ati tisu yohed la .. cesh~ korang ape tau .. kadang2 kebahagiaan tu tak di pancarkan melalui wajah taw .. renung2kanlah!

n0rbalkish said...

amb0i!!!! x bahagia erk??? (@_@)

Ahmad Fairuz said...

eh b~ bahagia la . syg bahagia ngan b okeh . :P l0ve u ~

anis manis said...

ape nih mengeluh2 nih... tak baek tau.. woohh.. ade blog ek.. jeng jeng !! sile jenguk blog kite pls.. ekkekeek.

feruz.. u're expecting too much. hehe.